5 grupe de alimente bune pentru amandoi

5 grupe de alimente bune pentru amandoi

SHARE
, / 348 0

 

  • Pâinea, orezul, cartofii, pastele şi alte alimente bogate în amidon, inclusiv rădăcina de ignamă şi lipiile, vă oferă energie şi trebuie să reprezinte partea principală a fiecărei mese. Alegeţi produse preparate cu cereale integrale ori de câte ori este posibil.
  • Fructele şi legumele vă oferă vitamine, minerale şi fibre. Încercaţi să mâncaţi cel puţin 5 porţii de fructe proaspete, congelate, conservate sau uscate sau suc de fructe pe zi.
  • Carnea, peştele, ouăle, fasolea şi alte surse de proteine non-lactate, cum ar fi alunele, nucile, lintea, boabele uscate (dhal) şi tofu. Aceste alimente vă oferă, de asemenea, fier şi zinc. Includeţi alimentele din această grupă în două mese zilnice şi încercaţi să mâncaţi o porţie de peşte gras pe săptămână.
  • Laptele şi produsele lactate vă oferă calciu. Încercaţi să mâncaţi 3 porţii pe zi din aceste alimente. O porţie este formată dintr-o ceaşcă de 150 ml de lapte, 1 iaurt, 25 gr brânză. Alegeţi produse lactate degresate, cu excepţia cazului în care aveţi o greutate sub cea normală. Dacă aţi optat pentru variantele din soia ale acestor alimente, verificaţi dacă sunt îmbogăţite cu calciu.
  • Alimentele bogate în grăsimi si/sau zahăr. Menţineţi alimentele din această grupă la minim, pentru a preveni o creştere prea mare în greutate.

Leave a Reply

Your email address will not be published.